zondag 28 december 2014

"Piece of cake" Frambozen-havermoutcake


Deze havermoutcake ga ik nog heel vaak maken in 2015! Super als ontbijt of verantwoord tussendoortje. En vooral zo simpel! Dit keer gemaakt met frambozen als extra, volgens het recept van Hannah Vreugdenhil van DoorMeal

Wat heb je nodig voor één cake (6 stukjes)?

125 gram havermout
125 ml (amandel)melk
2 eieren
2 bananen (ik gebruikte 229 gram)
10 gram kaneel
10 gram bakpoeder
2,5 ml appelazijn
2,5 gram baking soda
(bevroren) frambozen (ik gebruikte 81 gram)

Verwarm de oven voor op 180 graden. Doe alle ingrediënten - behalve de frambozen - in een keukenmachine en mix dit tot een gladde massa (ik houd niet van stukjes ...) Vet een cakeblik in of leg er een vel keukenpapier in. Giet de cake mix in het bakblik. Verdeel de frambozen over de cake en duw ze onder het beslag zodat ze niet aanbranden. Zet de cake 40 tot 45 minuten in de oven. Of wat langer als de cake nog niet gaar is.

Voedingswaarde per stuk:
157 kcal / 23 gram koolhydraten / 6 gram eiwit / 4 gram vet / 4 gram vezels

De volgende keer ga ik deze als worteltaart maken. Wortels, verse gember en eventueel wat sinaasappelrasp, rozijnen en walnoten als extra. Maar denk ook aan rauwe cacao met geraspte rauwe bietjes! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten